tisdag, juli 31, 2007

Drömmen om Elin och en komvuxlärdom

Här har det rasslat in sms och kort med gratulationer hela dagen. Tack! Mamma ringde och sa åt mig att gå och köpa en namnsdagsglass till mig från henne och pappa, så skulle hon ge mig pengar för den nästa gång vi ses. Det var rart.

Under den korta tid gick läste på komvux lärde jag mig en riktigt bra sak. På samhällskunskapen fick jag lära mig att om jag har flera saker som behöver göras så ska jag börja med den roligaste. Inte med den tråkigaste som de flesta av oss nog tänker. För börjar man med den roligaste saken kommer man igång och då är det lättare att göra det tråkiga "av bara farten". Den lärdomen använde jag mig av senast idag, och det fungerar. En lång lista med saker att göra mötte mig när jag vaknade. Jag började med att ringa ett enkelt telefonsamtal, gå och posta några brev, köpa sl-kort och annat icke besvärligt. Sedan har jag betat av även de jobbigare punkterna under dagen och nu är jag äntligen färdig. Kvar finns bara en sak, men den ska jag ta itu med imorgon.

Inga kommentarer: