lördag, juli 28, 2007

Elina bloggar kläder

Nejdå, oroa er inte. Det här ska inte förvandlas till en modeblogg där jag dagligen postar bilder på mig själv med avkapat huvud för att visa dagens outfit. (Dagens outfit består för övrigt av fleecebyxor och sunktröja, så det tänker jag garanterat inte visa någon bild på.) Men jag gillar kläder. Jag gillar tidningar med kläder i, Elle och Damernas värld t ex. Jag har de senaste dagarna haft H&M´s höstkatalog som "kvällsläsning" innan jag sovit. Ja, det är till och med så illa att jag följer några modebloggar. Jag erkänner.

Jag älskar att titta på snygga bilder i modemagasin. Att titta på färger, former, detaljer, mönster, skärningar och material. Att fundera ut egna kombinationer. Jag gillar skyltfönster med kläder. Jag gillar klädbutikernas reklamblad med nyheter. Jag har fler par skor än vad som är försvarbart. Jag erkänner det också.

Jag gillar kläder av samma anledning som jag tycker om glas och porslin, och av samma anledning som jag tycker om mina pysselsaker. Färgerna, mönstren, detaljerna - det är så roligt! Titta bara på kjolen på bilden här under. Den köpte jag förra veckan på rea på Noa Noa som har massor av underbara saker. Det är fina knappar, härlig färg, snygga mönster. Den är så fin!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visa mig hela kjolen nu tacksåmycket oh klädgurun min!

Elina sa...

Det ska bli Madame. Imorgon dag.