fredag, juli 20, 2007

Kvällspyssel

Kvällens plan var att göra två födelsedagskort men så blev det inte. Först kom jag på att jag behövde någonting att lägga armbandet i (det jag visade i förra inlägget). Det fick bli en liten påse vikt av randigt papper. Sedan plockade jag en hÄngelflicka ur högen med målade stämpelmotiv och klistrade fast. Snabbt och sött.






Att vika påsar är något av det bästa jag har lärt mig i pysselväg. De fungerar utmärkt att ge bort det mesta i, både stort och smått. Speciellt bra är de till sådant som är knepigt att slå in snyggt, som durkslag.

När påsen var färdig gjorde jag ett kort till syster som har namnsdag på måndag. Jag har flippat ur i en väldigt dekorerad stil de senaste veckorna. Jag är inte längre alls så sparsmakad och symetrisk i mitt skapande som jag brukar vara. Men det är ganska roligt. Med den här stilen får jag använda mycket mer av alla fina dekorationer! Färgerna på kortet stämmer inget vidare på bilden, det som ser svart ut är i själva verket blått.



Slutligen knåpade jag ihop ett kort som ska postas med en liten present imorgon. Det blev ett rent och enkelt Elina-kort. Jag har lånat Heilas die med rosenknoppen och blev väldigt förtjust i den. Inte minst för att den passar så bra ihop med det här stämpelmotivet. Jag måste nog stansa upp lite rosenknoppar innan jag lämnar tillbaka dien.




2 kommentarer:

KarinSN sa...

Äntligen har jag hittat dig här också! Bloggar är bra :-) Bloggar är kul :-) *kram*

Anonym sa...

Bra idé med påse som presentförpackning, det skall jag lägga på minnet. Jättefin påse du gjort också. Och korten med!