tisdag, juli 31, 2007

Några cyberpysselbidrag

Nu är omröstningen avslutad och jag kan visa upp mina bidrag. Jag börjar med de här fem.

Detta är gjort till en kortutmaning med tema "till en tuffing". Jag tyckte att den tuffa älvan passade perfekt. Taggiga fasteners, metalliga öljetter och kopparfärgen är tänkta att förstärka "tuffheten". I mitten har jag skurit ut en fyrkant och fäst vellum.



Det här bidraget är gjort efter en skiss. Jag är grymt stolt över att jag har fått med prickigt och blommigt papper på samma kort. Jag blir modigare och modigare! Dessutom premiäranvändning av Metro.



Hårspännena är gjorda till handarbetsutmaningen där uppgiften var att göra en "gå-bort-present". Varje hårspänne är gjort av fyra cirklar i tyg som sedan är vikta två gånger och ihoptråcklade med varanda. Avslutningsvis en knapp som kronan på verket ;) Många svordomar och blodiga nålstick i fingrarna blev det. Det är inte för inte som jag mest fick spela kort i syslöjden.




Här är ännu ett kort utifrån en skiss. En skiss jag inte alls gillade utan tyckte kändes obalanserad och övertung åt vänstersidan. Jag modifierade avstånden lite grann och la till text i högra hörnet så kändes balansen bättre.


Detta kort är gjort efter utmaningen att skapa någonting i orange och brunt. Jag har embossat stämpelmotivet i guld. Favoritsatinbandet som jag har fått av Inger är med som så ofta annars.




1 kommentar:

Amanda sa...

Jättefina saker!! Jag ääälskar dina hårspännen!