fredag, augusti 03, 2007

Bortskämda jag

Det har varit tomt på postfronten hela veckan. Fastän jag har väntat på flera saker har ingenting annat än IKEA-katalogen landat på dörrmattan. Igår kväll författade jag en efterlysning till Posten och undrade om de kunde tänkas veta var min post håller hus. Idag när jag precis låst dörren för att skynda iväg till tunnelbanan kom en liten sommarvikarie traskandes i korridoren. Han såg inte ut att vara äldre än 12 år. Han stannade länge vid varje dörr och läste på kuverten, läste på dörren, läste på kuverten...i all oändlighet. Jag försökte låta bli att visa min otålighet men när han till slut kom fram till min dörr var klockan så mycket att jag riskerade att missa tunnelbanan. Jag hälsade artigt och när han böjade läsa på kuverten han höll i samt namnet på mitt dörr plockade jag helt enkelt mina kuvert ur handen på honom: "det här är mitt, och det här och det här och det här tack så mycket". Sedan sprang jag.

På tunnelbanan öppnade jag all post. Det var två kuvert med Primablommor som jag köpt från Mermaid och Miat. Både hade skickat med en massa extra så nu behöver jag verkligen inte snåla. Förutom blommor och annan väntad post hade jag fått en RAK från Ananas och Niris. Ett somrigt och fint kort med rara ord och en blomstercheck. Så gulligt! Jag känner mig rysligt bortskämd.

Inga kommentarer: