torsdag, augusti 23, 2007

Notch and Die-studier

Jaa, igår fick jag ju inte riktigt till det med Notch and Die´n. Malin läste högt ur den engelska bruksanvisningen, blandat med svenska. "Eh, du ska embed the tip i skärmattan och hålla the tool i vinkel..." Jag tyckte att jag följde instruktionerna noga men fick inte till det. Kanske är ett lågt soffbord inte den bästa platsen att sitta vid. Kanske är jag bara väldigt klen.

Jag har googlat och läst allt jag hittat om verktyget. I ett inlägg på
Scrappiz skrev någon att det bara är att "gunga lite med handen" så skär det igenom. Men inte sjutton fungerade det. Till slut hittade jag en video på Youtube samt fick lite experthjälp av Inger. Så nu har jag fått till en fungerande teknik och kan börja använda min Notch and Die. När jag googlade hittade jag en massa roliga saker man kan göra. Can´t wait!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du har knäckt nöten. Får kolla lite närmare nästa gång vi ses och så hoppas jag att du lägger ut lite i bloggen. (För övrigt pratar jag utmärkt engelska ;o).)/Kram

Elina sa...

Klart att du gör. Du pratar utmärkt svengelska också!

Anonym sa...

Haha, ni är så söta! :-)
Jag ser fram emot att ta del av alla finurliga tips!