torsdag, augusti 16, 2007

Oväntat paket och ny kunskap

Jag skulle till tandläkaren och var precis på väg till tunnelbanan när en avi trillade in genom brevinkastet. "Åh, min beställning från Stämpelboden!" tänkte jag glatt och bestämde mig för att hämta paketet på väg till tunnelbanan. Ett paket med omonterade stämplar kan ju inte vara så stort, även om det är för stort för att få in i brevinkastet. Och nya fina stämplar kan vara trevligt sällskap på resan.

Jag skyndade iväg till utlämningsstället och blev attans så förvånad när paketet jag fick i min hand var typ 30x40 centimeter stort. Visserligen ganska tunt, men tungt och inte speciellt smidigt att ta med på tunnelbana, buss och tandläkarbesök. Jag sprang som en tok hem med mitt jättepaket, slängde in det på dörrmattan och skyndade iväg till tunnelbanan som jag precis hann med. Nästa gång ska stoppa avin i väskan och hämta ut paketet på vägen hem.

***

Jag fick pengar till en bok av föräldrarna i namnsdag x2-present häromveckan. Först tänkte jag köpa Heidi Swapps Love Your Handwriting men det kändes onödigt när Zarah avslöjade att den inte är speciellt bra samt Malin erbjöd mig att låna hennes exemplar. Efter lite funderande kom jag på att en atlas inte vore så dumt. Nu när jag har hyfsad kläm på de svenska landskapen tänkte jag ju ta "resten" av världen. Då behövs en atlas. Naturligtvis var det den som var i paketet jag trodde skulle vara stämplar. Jag har bläddrat lite i den och gjort flera upptäckter. Bland annat att Norge har gräns mot Ryssland, det hade jag ingen aning om.

***

Väskan står packad för en helg på landet. Atlasen får inte följa med. Som sagt, den är inte i lämligt format för tunnelbana och buss. Istället stoppade jag ner kartorna över våra landskap för lite repetition. Skulle det råka komma en avi med posten imorgon ska jag inte gå med den till utlämningsstället på väg till tunnelbanan utan stoppa den i väskan och hämta när jag kommer hem. På söndag eller måndag.

Trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer: