fredag, maj 16, 2008

Korkad moster

Vi har sovit middag och det är dags för mellanmål. Lilleman har fått smörgås med ost och en kiwi.

- Vad vill du dricka? Mjölk?
- Nej tack. Ha potta.
- Potta? Menar du soppa?
- Neje! Potta.
- Nyponsoppa?
- Neej.
- Blåbärssoppa? Saftsoppa?
- Nej. Potta!

Jag letar i kylskåpet och tänker så det knakar. Vad sjutton menar ungen?! Jag försöker igen.

- Du vill inte ha lite mjölk då? Eller vatten?
- Nej, vill ha potta!
- Youghurt? Filmjölk?
- Nej tack.
- Vatten? Festis?
- Nej.
- Öl då?
- Nähää *skrattar*

Jag ger upp.

- Moster hittar inte. Du kan väl visa var det står?
- Okej!

Lilleman klättrar ner från sin stol, tar glaset i ena handen och går bestämt fram till kylskåpet. Jag tittar nyfiket på. Han sätter sig på huk, sträcker fram den tomma handen mot en av de nedre hyllorna och skruvar på en osynlig kran. Han håller glaset under och låter "sssssss". Sedan stänger han av kranen, bär tillbaka glaset till sin plats och klättrar upp i stolen.

- Jaha, vad bra. Vill du ha lite mjölk också i ett annat glas?
- Ja tack!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, där fick jag mig ett gott skratt! De är underbara de små liven! :D
Kram Kicki

Anonym sa...

Åhhh, härliga barn!! :)

Kram Sara

Anonym sa...

Haha, ja verkligen en korkad moster som inte fattade det! :)
Trevlig helg!
Kram

Gunsan sa...

Men grejjade du inte den lätta??? *asg*

Anonym sa...

Hihihi härliga unge.
Fin blogg du har.
/carin

Nina sa...

Haha!! Sötaste Lilleman. :)

Du beskriver det hela så målande att det nästan känns som att man var där...Du är BÄST!

Å tack för att du fick mig att le!