lördag, juni 14, 2008

Blivande hemmafru?

Linda länkade mig till ett personlighetstest. I resultatet fick man veta vilken personlighetstyp man är och vilka yrken som kan passa en. Jag fick bland annat veta att jag har en "enastående social talang". De yrken som enligt testet skulle kunna passa mig är:

Lärare, konsult, psykolog, socialarbetare, personalvetare, präst, säljare, HR-personal, direktör, eventkoordinator, politiker, diplomat, skribent, skådespelare, designer, hemmafru/hemmaman, musiker.

Bra att veta. Då är det väl bara att välja ett. Vilka är era yrken?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så här fick jag:

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tankläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, SYO-konsulenter, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

Stämmer bra med personligheten, men jobben vet jag inte. Jag får väl fundera över det där. :)