torsdag, augusti 07, 2008

Sommar, sommar, sommar

Lyssnar ni på Sommar? Jag tycker det är så praktiskt att ladda över till mp3-spelaren och kunna lyssna när jag vill. På tunnelbanan, när jag ska sova, på bryggan på landet. Ganska ofta lyssnar jag på Internet också, speciellt när jag pysslar. Ikväll har jag hunnit med fyra program samtidigt som jag massproducerat kort till Formex. Jag ska fotografera dem och visa er imorgon.

Men åter till Sommar. Winnerbäck är naturligtvis en av årets stora favoriter, men det hade han varit även om han sagt värdelösa saker. Mer otippade höjdpunkter har varit Peter LeMarc, Göran Hägglund och Max Tegmark. Väntat värda att lyssna på var Tina Nordström, Jonas Wahlström, Pia Johansson och Stavros Luca. Däremot var Åsa Nilsonnes program inte lika bra som jag hoppats på och årets sommarvärd, Yrsa Walldén, berörde mig inte nämnvärt. Kvar att se fram emot finns en hel radda: David Batra, Carin Götblad, Hassan Brijany, Klara Zimmergren och Mia Skäringer, Mikael Tornving samt Marie-Louise Ekman. Mycket pyssel blir det...

Inga kommentarer: