torsdag, mars 19, 2009

Små små minnen

När jag senast hälsade på föräldrarna gav mamma mig en skokartong full med mina gamla dockskåpsmöbler. Lilleman har nyligen fått ta över systers dockskåp och vi försöker plocka ihop ett respektabelt möblemang åt det. Nu var det dags för mig att se om jag kunde slita mig från någon av mina miniatyrsaker.

Jag gick igenom lådan långsamt, pryl för pryl. Tänk så mycket minnen det finns i de där gamla leksakerna! Symaskinen i röd och brun plast, den silverfärgade kandelabern, de vita matsalsmöblerna... Snacka om nostalgi! För att inte tala om den här fågelburen med en liten fågel i som jag helt hade glömt bort. Den fick följa med hem och står nu på en hylla ovanför soffan.



Lillemans dockskåp? Nä, några möbler från min skokartong blev det inte. Jag tycker för mycket om dem för att skiljas från dem.

2 kommentarer:

Susanne sa...

16 kort!!! Du är helt enorm. Ska bli kul att få se dem sen.
Kram

Gunsan sa...

När jag kom hem till päronen en gång möttes jag av: "Du, vi gav ditt dockskåp till O. Det var väl okej,va?" Öhhhhhhh typ näe, men vad säger man? Till saken hör att O var min lillebrors dåvarande flickväns lilla dotter och jag hade aldrig träffat vare sig flickvän eller bonusbrorsdotter...