lördag, maj 02, 2009

Skruttdag

44 x 50 x 58 mm stor är cystan på min ena äggstock. Inte på långa vägar lika stor som den förra men de senaste veckorna har jag börjat få riktigt ont. Inatt sov jag ingenting och natten innan det blev det bara ett par timmar. Att ligga ner gör för ont.

Min varje-dag-medicin tog slut i torsdags. Igår orkade jag inte ta mig iväg till Apoteket men idag var jag så illa tvungen. Jag började bli riktigt yr, matt, illamående och värkande av att ha varit utan den. Ovanpå det: smärtan i magen och tröttheten av att inte ha sovit.

En tunnelbanestation bort ligger ett centrum med två Apotek. Det kändes som att jag använde min absolut sista ork när jag tog mig dit. Yr och matt gick jag nära väggarna för att ha stöd när världen snurrade och benen var svaga. På Apoteket höll jag mig hårt i disken medan jag väntade på min medicin. Men medicinen var slut på båda Apoteken och jag hänvisades till ett i city. Jag var glad att jag hade solglasögon med mig att dölja tårarna med när jag gick till tunnelbanan.

In till stan, hämta medicin. På tunnelbanan hem försökte jag att lite diskret få upp dagens dos och svälja med vatten som jag förutseende nog hade med mig. Väl hemma la jag mig direkt i sängen, med jacka och soglasögon fortfarande på. Somnade och vaknade sex timmar senare av smärtan i magen. Lite piggare. Lite mindre yr.

12 kommentarer:

Suss sa...

Jag hoppas att smärtan försvinner snart! Tycker inte du skall vänta på att cystan ev skall bli mindre utan ta bort den omedelbums!
Stor GRÖÖÖN bamsekram!

Cicci/Trollmor sa...

Stooor varm, bamsekram till dej. Inte för att den tar bort det onda, men den kanske tröstar lite iaf...

Petraso sa...

men stackars liten..... vad du råkar ut för... Kramar I massor...

Jeanette Wallén sa...

Vilken skitdag! :( Jag hoppas att det kommer fler BRAdagar framöver, för det är du värd.

*kramar i massor*
Jeanette

Zarah sa...

Men hjärtat... :(
*kramar försiktigt men varmt på*

Susanne sa...

Vännen ♥ Massor av kramar!

linaliten sa...

Usch då! Skickar en stor varm kram till dig och hoppas att det blir bättre snart!

Ellinor sa...

Usch! *kram*

Nina sa...

Åh, söta...vilken urkig dag! Hoppas att du mår bättre snart.

*massa styrkekramar*

Camillis sa...

Kram till dig tjejen!

zizzi sa...

Tänker på dig. Ville bara skriva det.
Kram kram

Sara-SaGam sa...

Älskade Elin....kram!