måndag, augusti 17, 2009

Möte

När jag blivit utskriven från sjukhuset frågade jag Gammelgrannen, damen jag delade rum med, om hon ville ha besök när hon kommit hem. Det ville hon hemskt gärna. Efter det har vi pratat i telefon ett par gånger och idag tog jag tunnelbanan några stationer för att hälsa på henne.

Det var ett fint möte. Vi gick igenom hela känsloregistret. Hon är en sådan där person det klickade med direkt. Vi är så lika. Åldersskillnaden på 61 år märks bara på våra kroppar.

Hon visade mig lokalen hon hyrt för sitt 90-årsparty på nyårsafton. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon får må bra den dagen.

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Så underbart! Hoppas också att festen blir av!

Ellinor sa...

Du är fantastisk och damen ifråga verkar också underbar! Jag håller tummarna för hennes fest!

Muffin sa...

Underbart, man blir alldeles varm i hjärtat. ♥