fredag, oktober 09, 2009

När man är trött

Nyduschad och galet trött försökte jag imorse hitta något rent att sätta på mig. Jag har inte varit hemma så mycket de senaste sex veckorna så med tvättande har det varit lite dåligt. I garderoben hittade jag till slut en relativt nyinköpt kjol som jag drog på mig. När jag en stund senare satte mig ner för att knyta skorna kände jag något hårt i bak. Visst sjutton, jag har inte klippt bort lapparna. Ögonblicket efter kom jag på att jag måste köpa nytt sl-kort och rusade iväg till Pressbyrån. Med nytt sl-kort införskaffat hann jag precis med tunnelbanan. En kvart senare klev jag av och promenerade mot sjukhuset där jag hade en tid bokad. Vid ett övergångsställe rättade jag till kjolen lite och visst fan, lapparna! Jag ångrade av hela mitt hjärta att jag tagit på mig den korta skinnjackan och inte den längre kappan som hade dolt lapparna som dinglade på rumpan. Men nåja, kanske roade det någon.

1 kommentar:

Nina sa...

Jag gjorde samma sak...men på en fest! Hade på mig en ny fin klänning, och pristag'en (med röd prislapp) hängde och dinglade i nacken. Å inte var jag den första som upptäckte det heller - mina vänner fnissade gott! :)