tisdag, februari 23, 2010

Just nu

Efter att i tre veckor ha ignorerat tecknen på urinvägsinfektion sa kroppen ifrån. Och det med besked. Illamående, yr och vidrigt ont över ryggen och ena sidan. Jag tog de där smärtstillande som läkare alltid skriver ut i samband med en lång föreläsning om försiktighet. De hjälpte inte så det blev säng, tårar och värmedyna istället.

Igår besökte jag vårdcentralen. Kissade i en mugg, blev stucken i fingret och dunkad i ryggen samt fick ett recept på antibiotika. Resten av dagen var det mest sängen/soffan som gällde. Likaså idag. Modern har vänligt delat med sig av sin förkylning dessutom. Till min födelsedag önskar jag mig ett bättre fungerande immunförsvar, tack.

2 kommentarer:

Hegu sa...

Skickar lite krya-på-dig-kramar!

Anonym sa...

Krya på dig.Kram/a