söndag, februari 28, 2010

Möblerat om lite

Antibiotikakuren är avslutad och idag började jag med meducinen som förhoppningsvis ska hjälpa mot ontet i magen. Läkaren sa dock att det kan dröja typ ett halvår innan jag märker något. Jag håller en tumme för lite snabbare effekt.

Sedan har vi historien med vattenläckan. Jag har äntligen blivit av med avfuktaren som stått här och brummat i två veckor. Något nytt element har jag inte ännu och det ska tydligen dröja ännu några veckor. I veckan är tanken att jag ska få ett nytt golv. Jag bor i en etta och golvet ska läggas i det stora rummet. Med andra ord ska alla saker som står i det rummet få plats i köket och hallen ett tag. Hur det ska gå till begriper inte jag.

Idag har jag och snälla föräldrarna tömt alla skåp och hyllor och så vidare. Möblerna ska hantverkarna flytta. Just nu står det fyra tomma bokhyllor, en soffa, ett soffbord, en byrå, en fåtölj och en säng i det här rummet. Köket och hallen är fulla av flyttkartonger. Det är inte så hemtrevligt här just nu. Dessutom saknar jag mina pysselsaker!

Inga kommentarer: